סערת הכותל המערבי • מתווה חרדי חדש: "הרפורמים ינוטרלו ולא יקבלו שום הכרה"

    דוד לזר No Comments on סערת הכותל המערבי • מתווה חרדי חדש: "הרפורמים ינוטרלו ולא יקבלו שום הכרה"
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערת הרפורמים לא יורדת מסדר היום, ומתברר כי למרות הביקורות נגדם – חברי הכנסת החרדים פועלים מתחת לרדאר לגיבוש מתווה שינטרל את הרפורמים מכל הכרה ושייכות לכותל המערבי, מתווה שיהיה מקובל על המפלגות החרדיות.

    הבוקר (שני) סיפר רבה של באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית הגאון רבי יהודה דרעי למרדכי לביא ב'קול חי' כי מחר אמורים חברי הכנסת החרדים להפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ולהגיע עימו להסכמה על מתווה חדש.

    "אני מאמין שימצא פיתרון", אמר רבה של באר שבע, "אני לא רוצה להרבות ולספר כי הצנעה יפה מאוד בענין הזה, יש פגישה ביום שלישי אצל נתניהו עם ראשי המפלגות החרדיות, הפגישה הייתה אמורה להיות אמש, אבל הרב רבינוביץ בחו"ל, מדובר בפתרון יצירתי של המפלגות החרדיות המאוחדות, שמאחוריהם עומדים המועצות והרבנות הראשית, הציבור החרדי יוכל לחיות עם המתווה הזה, אני מציע להמתין למחר עם זה".

    על המתווה שגובש ללא התייעצות עם הרבנות הראשית אמר הגאון רבי יהודה דרעי, "ממשלת ישראל שגתה בגדול, היא לא התייעצה עם הרבנות הראשית ולכן סברנו שהחלטת הממשלה היא לא חוקית, זו המציאות, ולכן ביקשנו להקפיא את כל ההחלטה הזו עד שיקויים הליך התייעצות עם מועצת הרבנות הראשית".

    על סערת המקוואות אמר כי הכל התחיל בכלל בעירו בבאר שבע ולא עם בג"צ אלא עם בית המשפט המחוזי, "הסיפור של בגץ לא התחיל בבג"צ אלא בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, השופט אזולאי קיבל את המלצתה של הממשלה שטענתה כי המקוואות של המועצות הדתיים לא עוסקות בגיור בכלל אלא רק במתן שירותי טהרה, ויש רק מקומות בודדים ממש שנותנים שירות פרטי למערך הגיור, וזה תמורת תשלום נפרד, ושם השירות ניתן רק למערך הגיור הממלכתי, אפילו לא לבתי הדין של בני ברק".

    "בהמשך בא בגץ וביטל את ההחלטה, ואמר שאי אפשר להבדיל בין גיור רפורמי לממלכתי ואמר 'שיוויון' וחייב אותנו לתת שירות לכולם במקוואות, ובעקבות זה התקבלה החלטה ברבנות הראשית, שלדעתי היא לא מתנגחת ואמרה, 'אתם רוצים שיווין? בבקשה, כולם יטבלו, אבל נבטל את תקפי הגיור', ככה נאמר".

    בהמשך השידור פירט העיתונאי יצחק נחשוני, עורך 'מרכז הענינים' את פרטי המתווה החדש, לדבריו, "הרפורמים ינוטרו מכל הכרה בכותל החדש, וכל מי ירצה יוכל לבוא להתפלל שם בדיוק כמוהם, הם לא יהיו חלק מהניהול, שטח הפקר וכל אחד יוכל להתפלל שם, המקום עצמו יקבל הגדרה של 'מנהג המקום', וכולם יוכלו להתפלל שם".

    לדבריו של נחשוני, "לא יהיה למקום שום קשר לרפורמים, והאחריות תהיה על שני גופים, משרד התפוצות באחריותו של השר נפתלי בנט ושל הסוכנות היהודית".



    0 תגובות